Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Szkoła dostępna dla wszystkich z perspektywy dyrektora.

  • 14-05-2025 14:58

Szanowni Państwo Dyrektorzy,


Serdecznie zapraszamy Państwa na webinarium pt. Szkoła dostępna dla wszystkich z perspektywy dyrektora, które odbędzie się w ramach Akademii Dyrektorów.


Data i godzina: 21 maja 2025 r., godz. 10:00
Prowadząca: mgr Marta Kobza*
Miejsce: online, platforma Google Meet


Link do rejestracji: https://forms.gle/k7sEoCXREh9GqdTs6


Link do wydarzenia: Zostanie przesłany w późniejszym terminie.


Podczas webinarium uwzględniony zostanie istotny kontekst planowanych zmian w systemie edukacji. Jak zapowiedział MEN, rok 2026, wraz z wejściem w życie nowej podstawy programowej, będzie momentem dokonania całościowej zmiany w systemie oświaty, także w zakresie edukacji włączającej. Webinarium dostarczy praktycznych wskazówek i narzędzi, które pozwolą lepiej przygotować się na te zmiany.


W trakcie webinarium zostaną omówione m. in. następujące zagadnienia:
1. Podstawowe zmiany w edukacji włączającej.
2. Wdrożenie do praktyki szkolnej metod diagnostycznych wspierających pomoc psychologiczno-pedagogiczną w tym praktyczne zastosowanie narzędzi diagnostycznych w procesie oceny funkcjonalnej i udzielanie wsparcia dostosowanego
do potrzeb uczniów.
3. Zastosowanie procedury Szkolnej Oceny Funkcjonalnej do oceny potencjału i trudności uczniów, w tym uczniów z doświadczeniem migracji i zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi lub/i niepełnosprawnością
4. System wsparcia edukacyjno-specjalistycznego uwzględniający zróżnicowane potrzeby uczniów podczas zajęć lekcyjnych.
5. Budowanie pozytywnego klimatu szkoły/przedszkola.

* Marta Kobza jest trenerką edukacyjną oraz ekspertką Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE).
Jest autorką programów i innowacji edukacyjnych, a także wieloletnią dyrektorką szkoły. W ramach projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” współpracuje z UNICEF oraz Ministerstwem Edukacji Narodowej, koncentrując się na modelach współpracy międzysektorowej, narzędziach diagnostycznych oraz wsparciu psychospołecznym dzieci i młodzieży.